Utegym!

Fredag 31. januar skulle pappa og jeg ha utegym hele dagen. Vi dro på CANYONING. Det var  14 andre som skulle være med, de var alle sammen menn. Den yngste mannen var 28 år. Så jeg var yngst og den eneste jenta.

Før vi begynte måtte jeg ta på meg TO våtdrakter, redningsvest, hjelm, sko og sele. Den selen skulle de feste meg fast i et tau med.

Først rappellerte vi ned en 10 meter høy og bratt fjellvegg. Det var litt skummelt i begynnelsen, men så ble det supergøy. Vi rappelerte ned til noen steiner som vi kunne hvile litt på, før vi hoppet de siste tre meterne ned i vannet. Så svømte vi nedover elven, mens vi kikket opp på det høye fjellet vi hadde kommet fra. Etter at vi hadde svømt litt kom vi til en foss, og den svømte vi ikke gjennom. Men vi tok zip-line. Gjennom fossen! Jeg trodde jeg skulle krasje i et tre mot slutten av zip-linen, men det gjorde jeg ikke. Guiden som passet på oss løsnet istedet selen min og slapp meg rett ned i elven igjen. Etter litt mer svømming gikk det et steinras rett ned i elven vi svømte i. Da stoppet guiden oss alle sammen og måtte ringe til noen som var på toppen, slik at de kunne sjekke om det ville rase mer. Men det så helt greit ut, så da fortsatte vi. Ennå en zip-line. Denne gangen fikk vi zip-line helt til vi var nede i vannet igjen.







Jeg ELSKER utegym!

Kommentarer

  1. For en utegym👍👍👏👏💪💪Dette så skummelt, spennende og litt nifst ut, men sikkert ganske gøy, i alle fall for deg, tøffinga👌Jeg hadde aldri tort å være med på dette😱Veldig stolt av deg - og glad i deg❤ Stor mormorklem😉

    SvarSlett
  2. Fabelaktig! Alma! Du tok nok knekken på de andre! Dun er ikke redd for noe som helst! Det er ikke bare Utegym du elsker på turen! Stolt av deg!! MORFAR

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

I ødemarken «out-back»

Det nærmer seg...

NYTTÅRSAFTEN