NYTTÅRSAFTEN

Vi var veldig spente på hvordan nyttårsaften ble feiret på Zanzibar, men vi forsto allerede kvelden før at her skulle det bli fest. Det ble festet lys i alle farger rundt parasollene ved svømmebassenget, det var kjempefint! På dagen på nyttårsaften ble det hugget ned en masse palmeblader som mennene satt i skyggen og fletta. De ble satt opp som pynteportaler på stranda. For på nyttårsaften skulle alle spise på stranda! Bord og stoler ble satt opp ute, og et digert lydanlegg. Om kvelden skulle det være DISCO.
Jeg hadde nesten ikke tid til å spise, jeg løp rundt med vennene mine hele kvelden. Jeg dansa så mye at jeg måtte ta et bad i bassenget tilslutt. Pascale (voksenvenn) kom og hentet meg da klokka var 2400; da tente de på et tallet 2020. Det gikk ikke så bra! Det var for mye vind.
Nå har vi dratt fra Zanzibar, og er på vei mot Johannesburg (1 dag) og så Botswana. Her er et bilde av Zanzibarvennene mine.

Kommentarer

  1. Hurra! Nå fant vi bloggen din, Alma. Så gøy å lese. Vi skal følge dere videre på turen! Kos dere masse og god tur videre.

    SvarSlett
  2. Så gøy å lese alt du skriver. Det var jammen litt av en nyttårsfeiring. Skulle gjerne sett deg danse.👍 Og så lurer jeg veldig på om du finner noe mat du liker snart😁Mormorklem

    SvarSlett
  3. Takk mormorklem. Takk Henrik . Det var fint at du fant bloggen Berit Takk.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

I ødemarken «out-back»

Det nærmer seg...