Hongkong


I Hongkong bor det 7 millioner mennesker. Det er flere enn i hele Norge. De fleste i Hongkong bor i høyhus, skyskrapere, fordi det er så liten plass til alle menneskene i byen. 

I Hongkong går alle med munnbind fordi det er en sykdom i Kina som heter coronavirus.  Det er cirka som influensa. Sykdommen kommer fra Kina og mange er redde for å bli syke. Derfor bruker de munnbind. Når man går med munnbind kan man ikke se om man smiler eller er sinte, og det gjør at alle her i Hong Kong virker sinte og sure, selvom noen kanskje ikke er det. 

Jeg synes munnbind var litt kult. Men det fantes ikke munnbind i hele Hongkong! Folk sto i kjempemange køer for å få tak i ett. Men jeg ble stoppet på gaten av en gammel dame, og hun ga meg ett. Helt gratis. Det var snilt:







Flere av menneskene her bruker plastikkhansker HELE TIDEN, og mange tar ikke på dørhåndtak eller rekkverkene på rulletrapper. De er kjemperedd for å bli syke. Over alt ute er det antibac. Jeg har aldri vært så ren på henda, jeg! 

 Vi fikk ikke lov til å komme inn på hotellet vårt, eller til Kina ( Hongkong) før de hadde målt feberen vår, heldigvis hadde vi ingen feber. 

Midt i all munnbindene fant vi Asias ENESTE Harry Potter-museum. Det var så kult! 
Her er noen bilde

Attachment.png

Kommentarer

  1. Hong Kong er jammen litt av en by, Alma. Skyskrapere, masse folk med munnbind, rosa, bling, Harry Potter og rare godterier..... og nå venter nye opplvelser i Australia. Lykke til og stor mormorklem❤

    SvarSlett
  2. Flott at du har blitt rein på henda, men det noe langt å dra helt til Hong Kong for å bli det!! Reine hender er det beste som hjelper mot slike infeksjonssykdommer, til og med i Australia!! Så fortsett med håndvasken!! Jeg tenkte på den lange flyturen fra SA og så en ny en fra Hong Kong til Australia! Hvordan for du tida til å fly? Må ha vært kjedelig!? Flotte reisebrev, Alma! Gleder meg til neste!! Morfar

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

I ødemarken «out-back»

Det nærmer seg...

NYTTÅRSAFTEN